امام جمعه رشت گفت: برخی محصولات کشاورزی استان از سال قبل در دست کشاورز مانده لذا مسئولان چاره‌اندیشی کنند تا این محصولات از کشاورز خریداری شود و جلوی ورود دلالان به این عرصه را هم بگیرند.

امام جمعه رشت: مسئولان برای رفع مشکلات کشاورزان گیلانی چاره‌اندیشی کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به لزوم احسان به درماندگان، نیازمندان و توجه به همسایگان اظهار داشت: بشر امروز با وجود رشد سرسام‌آور در عرصه‌های مختلف اما از برخی امور مربوط به کرامت انسانی و روابط اجتماعی از جمله مسئله رعایت حقوق همسایه کم‌توجه است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بسیاری از ملت‌ها امروز به این باور رسیده‌اند که آمریکا شیطان، تبهکار و ظالم است افزود: تلاش اروپاییان برای ایجاد روابط با کشورهای آسیایی و قدرت‌هایی که در کنار ایران هستند نشان می‌دهد اروپا هم به این باور رسیده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به عهدنامه مودت بین ایران و ایالات متحده در 68 سال قبل تصریح کرد: طبق این عهدنامه قرار شد دعواهای بین دو کشور از طریق وزارت خارجه دو کشور یا دادگاه بین‌المللی حل شود اما آمریکایی‌ها بعدها خیانت‌های فراوان کردند و سکوهای نفتی ما را در خلیج فارس و هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار دادند و اموال ایران را هم بلوکه کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند آمریکا را در دادگاه بین‌المللی محکوم کند گفت: جمهوری اسلامی گفتمان و حرکت دیپلماتیک خود را دنبال کرد و اخیراً توانست در دادگاه بین‌المللی لاهه، آمریکا را محکوم کند و همین یک برد برای ایران محسوب می‌شود و امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده، اموال بلوکه‌شده ایران به سمت ملت و دولت بازگردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به کار خطرناک دولت آذربایجان تصریح کرد: در دوره‌ای که صهیونیست‌ غاصب رو به افول است،‌ دولت آذربایجان اقدام به افتتاح سفارت این کشور در تل‌آویو کرده و می‌خواهد در فلسطین این سفارت‌خانه را فعال کند که نشان می‌دهد دولت آذربایجان هم به‌سمت افول حرکت می‌کند و این کارشان خطرناک است.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای عربی از عادی‌سازی روابط با اسراییل به جایی نرسیدند و متوجه این امر شدند لذا هر دولتی که بخواهد در اسراییل سفارتخانه فعال کند از دشمنان امت اسلام است.

امام جمعه رشت با اشاره به اختصاص یارانه به برخی محصولات کشاورزی عنوان کرد: اما محصول برنج از این یارانه محروم بود از طرفی محصولات کشاورزی استان مانند جو و برنج در دست کشاورز مانده و این مسئله باعث نگرانی کشاورزان ما شده لذا مسئولان چاره‌اندیشی کنند تا محصولاتی که از سال گذشته در دست کشاورزان‌ مانده خریداری شود و جلوی ورود دلالان به این عرصه را هم بگیرند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حجاب ضرورت دین و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است افزود: کسی‌که کشف حجاب می‌کند در حقیقت مقابله با قرآن و مبارزه با جمهوری اسلامی کرده و بداند هر دو بخش، مجازات دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر ضرورت و اهمیت حجاب اسلامی به برنامه دشمن اشاره کردند و فرمودند دشمن با برنامه جلو آمده و ما نیز بایستی با برنامه حرکت کنیم.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که با کشف حجاب، در دام دشمنان انقلاب و اسلام افتاده‌اند و اگر بدانند که دشمن شادکن شده‌اند شاید دیگر مرتکب چنین خطاهایی نشوند.

امام جمعه رشت از خانوادها و شوهران خواست که نسبت به این مسائل حساسیت بیشتری داشته باشند و افزود: خانواده‌های مسلمان پشتیبان مسئولان نظام و کشور باشند تا نظام با بهره‌گیری از شیوه‌های مناسب به‌طوری‌که باعث سوء استفاده دشمن نشود، بساط بی‌عفتی‌ و کشف حجاب‌ها را جمع کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند ما نقشه‌های آنان را یافته‌ایم و دشمن را درمانده خواهیم کرد و با پشتیبانی مردم، بساط بی‌عفتی و بدحجابی را جمع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.