کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اکنون دمای مشهد ۳۱ درجه سلسیوس است که با افزایش ۲ درجه ای نسبت به روز گذشته، تا ۳۵ درجه افزایش خواهد یافت.

دمای هوا در مشهد ۳۱ درجه است/ادامه شدت ورزش باد در نواحی جنوبی خراسان رضوی تا شنبه

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی پور اظهار کرد: بنا بر اطلاعات ثبت شده در سازمان هواشناسی کشور، با نفوذ جریانات گرم به استان، شهرستان سرخس روز گذشته با ثبت دمای ۴۰.۱ درجه سلسیوس، گرمترین شهر کشور بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: پس از سرخس به ترتیب شهرستان های اهرم در استان بوشهر و زابل در سیستان و بلوچستان با دمای هوای ۳۹.۴ و ۳۸.۸ درجه گرمترین شهرستان های کشور بوده اند.

وی ادامه داد: در میان مراکز استانها نیز، کلانشهر مشهد با ثبت دمای ۳۳.۴ درجه سلسیوس پس از بوشهر با ۳۴.۴ و بندرعباس با ۳۳.۷ درجه، سومین مرکز گرم استان های کشور بود.

رضایی پور بیان کرد: روند افزایشی دما در استان همچنان ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین طی شبانه روز گذشته شهرستان گلمکان با ثبت دمای ۱۲ درجه سلسیوس خنک ترین شهرستان خراسان رضوی بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون آسمان در بیشتر نقاط خراسان رضوی صاف تا کمی ابری است و پدیده خاصی نیز از استان گزارش نشده است. همچنین تا روز شنبه شدت وزش باد در نواحی جنوبی خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و بروز گرد و خاک و کاهش دید در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

رضایی پور گفت: بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی از روز شنبه هفته آینده، به تدریج از گرمای هوا در استان کاسته خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.