استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون مقدمات ساخت و عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران - مشهد فراهم شده و در شُرف عقد قرارداد با کشور چین است.

مقدمات ساخت قطار سریع السیر تهران- مشهد فراهم شده است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در ارتباط ویدیویی با سفیر ایران در چین، اظهار کرد: در سفر بهمن ماه پارسال رییس جمهور به چین سندهای مختلفی برای توسعه همکاری بیشتر به امضا رسید، در این راستا چین در ساخت قطار سریع السیر مشارکت دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: توجه به زمینه های فراهم شده برای ارتباط بیشتر با شُرکای چینی به ویژه ترانزیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، لازم است تا موضوعات مختلف مرور و شرایط بهتر از پیش فراهم شود.

وی گفت: با استانهایی در چین که رابطه مستقیم و بیشتری با خراسان رضوی دارند، می توان روابط خاص برقرار کرد. همچنین با شرکت های چینی که معرفی شوند می‌توانیم ارتباطات موضوعی و جغرافیایی برای روابط بیشتر برقرار کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی هم گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های صنعتی و خدماتی به طور مشترک در چین یا مشهد از اقدامات پیشنهادی است.

ابوافضل چمندی ادامه داد: از شرکای چینی برای توسعه همکاریها در ایران خودروی خراسان در ساخت ماشین های سنگین، نیمه سنگین و اتوبوسهای برقی استقبال می‌کنیم.

سفیر ایران در چین هم اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده در روابط ایران و چین و محدودیت های کرونایی فرصت مغتنمی برای افزایش همکاری ها با این کشور وجود دارد.

محمد کشاورز افزود: مرکبات، لبنیات، عسل، میگو و پای مرغ در چین برخی از اقلامی است که بازار بسیار خوبی دارد و محصولات با کیفیت ایرانی می‌توانند جای خود را بیش از این در چین باز کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.