نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: آبادانی روستاها زمینه ساز رشد تولید و کاهش مهاجرت ها است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن: توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی در دستور کار باشد

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد با سفر به شهرستان لامرد و دیدار با مسئولان این شهرستان افزود: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلاب اسلامی و برای حمایت از محرومان و مستضعفان شکل گرفته و تا امروز منشا خدمات بسیاری بوده است.

وی اظهارکرد: بنیاد مسکن نهادی برخاسته از بطن انقلاب اسلامی است که اولویت و ماموریت اصلی آن خدمت به محرومان در روستاها بوده است و امام خمینی (ره) چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تاسیس حساب ۱۰۰ را دادند و به خوبی به موضوع تامین مسکن به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی به ویژه برای طبقات متوسط و پایین‌‎تر تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نیازهای معیشتی و ضروری خانواده‌های ایتام و نیازمندان و به ویژه نیاز به مسکن محرومان تامین شده است، گفت: امروز چالش پیش روی خانواده‌های ایتام و نیازمندان، تامین و پرداخت ودیعه مسکن و نیازهای اجتماعی است که به فصل جدیدی از برنامه‌ریزی‌ها نیازمند است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن: توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی در دستور کار باشد

حجت‌الاسلام روحانی نژاد با اشاره به نقش مؤسسه‌های خیریه و خیران در تأمین مسکن نیازمندان افزود: در برخی مناطق، موسسه های خیریه و خیرین خود به تنهایی کمک‌های مردمی را جمع آوری کرده و برای ساخت مسکن نیازمندان اقدام کرده‌اند. این اقدام خوب است اما بهتر است کمک های مردم در قالب حساب ۱۰۰ امام راحل تامین و به مصرف تامین مسکن نیازمندان برسد، برکات حساب ۱۰۰ امام راحل از ابتدای انقلاب اسلامی جاری بوده است و همچنان در شهرستان ها شاهدیم که این برکات تداوم دارد.

وی یادآور شد: مددجویان با مشکلات زیادی روبرو هستند ولی اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه نیازمندان است. یکی از نگرانی های این نهاد مسایل و مشکلات فرهنگی خانواده هاست و ما تلاش می کنیم تا فقر اقتصادی بستری برای فقر فرهنگی نشود از این رو برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز برای این خانواده ها تدارک دیده شده است.

تامین مسکن نیازمندان چتر آرامش را بر سر آنان می گشاید

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین بر لزوم شتاب بخشی به تامین مسکن نیازمندان تاکید کرد و گفت: تامین مسکن نیازمندان چتر آرامش را بر سر آنان می‌گشاید، در سال های اخیر گام‌های مهمی دراین عرصه برداشته شده است.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: لارستان از دیر باز محل حضور روحانیون برجسته و عالم و علمای ربانی بوده است، وجود عالمان بزرگ در این شهرستان زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نهضت اسلامی در جنوب فارس بوده است.

وی اضافه کرد: روحانیت در این شهرستان همواره در کنار مردم بوده و وجود بزرگان و افراد عالم و دانشمند تضمین کننده وحدت شیعه و اهل سنت و تداوم بخش آرمان های امام راحل بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر مسکن در استان و در لارستان ، ضمن فراهم کردن امکانات، بستر را برای حضور فعال خیران فراهم کنند. حساب ۱۰۰ امام راحل ظرفیتی کم نظیر برای تامین مسکن نیازمندان ایجاد کرده است که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن: توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی در دستور کار باشد

حجت الاسلام روحانی نژاد تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شهرستان به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی، مسیر پیش رو برای حضور و تسریع در امور خیران در بحث مسکن را تسهیل و هموار کنند.

وی افزود: مدیران در خصوص تسهیل‌گری امور و هموار کردن مسیر برای حضور خیران، مسئول و موظف به گره‌گشایی از مشکلات قشر محروم و نیازمند هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در جریان بازدید از طرح نهضت ملی مسکن لارستان و طرح های تامین مسکن در بافت قدیم لار، طرح بهسازی و توسعه معابر روستای باغ از توابع صحرای باغ را افتتاح کرد.

وی همچنین در بازدید از روستای هدف گردشگری کریشکی و منطقه ویژه اقتصادی لارستان، اجرای طرح‌های زیر بنایی را پیش نیاز توسعه همه جانبه این شهرستان دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.