نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با بیان اینکه تاکنون ۵۲ درصد خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: این مقاوم‌سازی نقش موثری در کاهش خطرات و تلفات ناشی از بلایای طبیعی دارد.

۵۲ درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم‌سازی شد

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد صبح امروز در حاشیه افتتاح بافت روستای گردشگری چنشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یادگار امام راحل بود و در طول این سال‌ها، نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: در شهرها طرح جامع شهری و روستاها طرح هادی در حال تهیه است تا تکالیف اراضی در روستاها مشخص شود.

وی گفت: در چهار دهه گذشته خدمات زیادی توسط بنیاد مسکن ارائه شده و ماموریت‌های زیادی هم از سوی دولت و مجلس به این نهاد محول شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در چند سال اخیر خیرین مسکن‌ساز هم به کمک بنیاد مسکن آمدند و ۲۲ هزار واحد مسکن خیرساز در کشور ساخته‌ شده و در اختیار محرومان قرار گرفته است. 

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای ۶ هزار خانواده ۲ معلول را با مجموعه بهزیستی تفاهم کردیم که بخش زیادی از این واحدها ساخته شده و تعدادی از آنها در خراسان جنوبی است خاطرنشان کرد: کار بنیاد مسکن رسیدگی به افراد و موضوعات مختلف است و در خراسان جنوبی برای مسکن طلاب نیز اقدام خوبی انجام شده است.

 نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به اینکه باید نسبت بازسازی واحدهای تخریبی ناشی از بلایای طبیعی اقدام شود و ۲۳ ستاد بازسازی در کشور مستقر است اضافه کرد:  تا پایان خرداد، کار ۱۹ ستاد به اتمام می‌رسد و ساخت مسکن در هرمزگان و خوی باقی می‌ماند. 

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن بیشترین بخش کار برعهده بنیاد مسکن است یاد آور شد: در خراسان جنوبی نیز از مجموع ۳۱ شهر استان، ساخت مسکن در ۳۰ شهر برعهده بنیاد مسکن است. 

روحانی‌نژاد یادآور شد: هدف از سفر به خراسان جنوبی بررسی وضعیت فعالیت‌های بنیاد مسکن از نزدیک است تا حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خطه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.