نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دهه کرامت فرصتی است تا مردم با زیبایی‌ها و ارزش‌های متعالی سیره امام رضا (ع) و سایر اهل بیت (ع) که تجلی پیدا کرده بود آشنا شوند.

دهه کرامت فرصت آشنایی با زیبایی‌ها و ارزش‌های متعالی اهل بیت (ع) است

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله محسن حیدری  با اشاره به آغاز دهه کرامت از سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: دهه کرامت یک فرصت ابتکاری است که توسط انسان‌های اندیشمند این ظرفیت‌های تاریخی ایجاد شده و به فرصت بزرگ برای توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدی تبدیل شده است.

وی افزود: دهه کرامت فرصت خوبی است برای اینکه مسلمانان و حتی انسان‌هایی که مسلمان نیستند و زمینه آشنایی با حقایق الهی را دارند از این ظرفیت استفاده کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این دهه فرصت خوبی است تا حضرت معصومه (س) به عنوان نماد دختر مسلمان، طلیعه‌دار حجاب، عفاف، معنویت و اندیشمندی مطرح شود تا دختران ما بتوانند الگوی مناسب خود را پیدا و راه صحیح را طی کنند.

حیدری بیان کرد: از طرف دیگر، شخصیت محوری امام رضا (ع) در یک برهه تاریخی در زمان خود به عنوان محور وحدت جهان اسلام مطرح شد. در نتیجه مامون عباسی برای مقاصد سیاسی خود جلسات مناظره را برای امام رضا (ع)، علما و اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی فراهم کرده بود که نتیجه‌ای برعکس داشت و امام رضا (ع) را به عنوان محور علمی و معنوی جهان بشریت مطرح کرد و همه علما در مقابل عظمت علمی و معنوی ایشان سر خضوع فرود آوردند.

وی اظهار کرد: در این برهه تاریخی هم این استعداد وجود دارد که امام رضا (ع) به عنوان محور جهان اسلام و محور اندیشمندان موحد جهان مطرح شود و در سفرهایی که از سوی آستان قدس رضوی به برخی کشورها داشتیم شاهد این محوریت بودیم و دیدیم همان گونه که شیعیان نسبت به پرچم امام رضا (ع) ابراز ارادت می‌کنند مردم اهل سنت هم ابراز ارادت و توسل می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در کشوری که اندیشمندان ادیان الهی و آسمانی جمع شده بودند همه علمای ادیان در مقابل عظمت علمی امام رضا (ع) ابراز تواضع می‌کنند. بنابراین باید از این فرصت برای ایجاد محوریت معنوی و انسانی بین آحاد امت اسلامی و آحاد موحدان عالم استفاده کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: دعوت به وحدت یکی از ارزش‌های متعالی است که اسلام و قرآن نسبت به این کار دعوت کرده و ائمه اطهار (ع) بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.