رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به حساسیت حوزه پدافند غیرعامل به ویژه در شهر همدان؛ گفت: متاسفانه شهرداری بودجه‌ ای برای این موضوع تخصیص نداده است.

بی توجهی شهرداری همدان به موضوع پدافند غیرعامل

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر نظری  با اشاره به حساسیت حوزه پدافند غیرعامل به ویژه در شهر همدان؛ اظهار کرد: لازم است بودجه‌هایی برای این حوزه تخصیص یابد که متأسفانه شهرداری بودجه‌ای برای این موضوع تخصیص نداده است.

وی با بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل باید به طور خودکار فعال شود، افزود: به نظر می‌رسد مجموعه شهری از حساسیت این حوزه نشناختی ندارد وگرنه به این حوزه توجه ویژه ای می‌کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه همدان به عنوان شهر تاب‌آور شناخته شده است، انتقاد کرد: چگونه ممکن است، برای همچنین جایگاه مهمی بودجه ویژه ای اختصاص داده نشود که این کم توجهی به حوزه را نشان می‌دهد.

نظری با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل با بررسی‌های صورت گرفته همدان به عنوان شهر تاب آور انتخاب شد گفت: با توجه به این انتخاب باید گفت که این کار نیاز به زیر ساختهایی دارد که باید این زیر ساخت‌ها فراهم باشد تا مسائل حل شود.

وی با بیان اینکه ما نیز پیشنهادات و برنامه‌های خود را ارائه کردیم؛ افزود: برای تاب آوری باید بودجه خوبی نیز اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه در این زمینه چندین بار صحبت کردیم و جلسات را نیز برگزار و آن را برای شهردار فرستادیم؛ گفت: یکی از نیازها یک ماشین است که برای این کار باید در اختیار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح پدافند غیرعامل، همه پیشنهادها و برنامه‌ها نباید فقط از سمت شورا باشد؛ خاطرنشان کرد: خود شهرداری نیز پیشنهادی نداده و لازم است که در این زمینه بودجه اختصاص پیدا کند؛ اجرای پدافند غیرعامل زیر ساخت نیاز دارد.

نظری با اشاره به اینکه با مکاتباتی که داشتیم در حال حاضر یک بخش مشکل حل شد؛ گفت: برای بحث مطالعات مشاغل مزاحم فعلاً بالغ بر ۴ میلیارد مصوب شد که گامی مهم به نفع تاب آوری شهر است.

همه دستگاه‌ها پای کار باشند

وی با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه سنگین است و کارهای زیادی از سوی شهرداری در شهر در حال انجام است؛ افزود: در این راستا نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها نیز هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه در راستای پدافند غیرعامل و تاب آوری همچنین باید اقدامات دیگری از جمله آموزش شهروندان، انجام شود؛ تصریح کرد: باید مکان‌هایی ساخته شود پدافند در تا در زمان مشکل و و حوادث غیرمترقبه که امکان دارد برای هر نقطه‌ای اتفاق بیفتد مکانی وجود داشته باشد.

نظری در ادامه گفتگو با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها نیز از جمله هلال احمر باید پای کار باشند؛ گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود که مدیریت بحران استانداری نیز با تشکیل جلسات و نشستهای مختلف برنامه ریزی لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه به طور مثال الان رودخانه‌هایی را داریم که حتی از وسط شهر می‌گذرند؛ اظهار کرد: باید برنامه‌های باشد در صورت حوادث و مشکلات احتمالی جایگزین و مسیری برای آنها مشخص شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه در راستای اجرای پدافند غیرعامل پیشنهاد و شاخصه‌های لازم را ارائه کرده‌ایم؛ عنوا: کرد امیدواریم مسئولان ذیربط و شهرداری برای این طرح بودجه لازم را اختصاص دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.