وزیر خارجه مغرب از تعویق نشست انجمن موسوم به «النقب» با حضور کشورهای عربیِ امضاکننده توافق سازش به اضافه آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

مغرب نشست «النقب» را به تعویق انداخت

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب گفت که نشست انجمن النقب با حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی، مصر، امارات، بحرین و مغرب به بعد از تابستان موکول شد.

اولین دور نشست النقب ۲۷  مارس ۲۰۲۲ با مشارکت چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب به‌ علاوه آمریکا و رژیم صهیونیستی در «نقب» در فلسطین اشغالی برگزار شد.

بوریطه در کنفرانس خبری با همتای سوئیسی خود گفت که مغرب حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهر جِنین را محکوم می‌کند.

وی بر همبستگی کامل با ملت برادر فلسطین تأکید کرد و گفت که مغرب تحولات نگران‌کننده اراضی اشغالی فلسطین را دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه «شهاب نیوز»، وزیر خارجه مغرب همچنین گفت که این کشور تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم می‌کند.

بوریطه همچنین بر موضع مغرب بر حمایت از راه‌حل دو دولتی تأکید کرد. قرار بود نشست النقب تا چند روز دیگر در مغرب برگزار شود اما برای چهارمین بار به تعویق افتاد.

مغرب در دسامبر ۲۰۲۰ با حمایت و پافشاری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد و ترامپ نیز در مقابل اعلام کرد که حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخته است. هرچند که فعالان حقوق بشر مغربی و برخی از شخصیت‌های سیاسی این تصمیم را به شدت محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.