معاون اجتماعی سازمان انتقال خون نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون را در کشور مرهون روحیه ایثار و همدلی سال‌های دفاع مقدس دانست.

نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون از دستاوردهای دفاع مقدس بود

فردین بلوچی با تقدیر از مردان و زنانی که از روزهای دفاع مقدس عضو خانواده بزرگ انتقال خون شدند و همچنان در این جامعه ایثار گر و نجات بخش ماندند، گسترش فرهنگ اهدای خون را از دستاوردهای سال های دفاع مقدس خواند و افزود: اهدای خون در سال های دفاع مقدس، رفتاری اجتماعی متاثر از فضای فرهنگی، سیاسی و برپایه مقدسات مردم در سال های جنگ بود که اندک اندک نهادینه و به فرهنگی پایدار و ستودنی در جامعه ایرانی بدل شد.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ادامه داد: در سال هایی که آرمان های انقلاب و تمامیت ارضی کشور با خون فرزندان این مرز و بوم حفظ می شد، آنها که می رفتند درس عشق و شهادت می دادند و آنها که مانده بودند، همدلی و نجات را در مکتب ایثار مشق می کردند و صف در صف در مراکز اهدای خون، از مجروحان آن روزهای سخت حمایت می کردند.

بلوچی با اشاره به شکل گیری فرهنگ بر پایه نیاز جامعه گفت: فرهنگ غنی و ریشه دار اهدای خون همان سال ها بر پایه نیاز حیاتی فرزندان این سرزمین و مهر و همدلی بی پایان جوانان در پشت جبهه ها شکل گرفت و مدیرت و تخصص و عملکرد جهادی سازمان انتقال خون خیلی سریع در همان سال های آغازین شکل گیری سازمان انتقال خون؛ شبکه ای وسیع، کار آمد، دقیق و منظم را برای تامین حجم بالای خون مورد نیاز مجروحان شکل داد.

وی ادامه داد: طی این سال ها به پشتوانه حمایت با شکوه مردم ایران، کمبود خون در جبهه ها بیمارستان های صحرایی و مراکز درمانی حس نشد.

بلوچی با اشاره به مشارکت کامل بانوان کشورمان طی سال های دفاع مقدس گفت: در این دوران میزان مشارکت بانوان حتی بالا تر از ۵۰ درصد نیز به ثبت رسیده است که این نشان می دهد، شیرزنان ایرانی هرگاه برای فرزندان این مرز و بوم احساس خطر کنند، از بذل خون و جان خود دریغ ندارند.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون با دعوت از جوانان و بانوان برای پاسداشت و زنده نگهداشتن فرهنگ نجات بخش اهدای خون گفت: امروز پرچمداران اهدای خون که حمایت و ایثار خود را از سال های دفاع مقدس آغاز کرده اند، اندک اندک به سال های بازنشستگی از اهدای خون نزدیک می شوند و دریغ است پرچمی که نقشی از رشادت، شهادت و همدلی و عشق برآن است، بر زمین بماند.

وی جوانان را پرچمداران امروز فرهنگ نجات بخش اهدای خون خواند و از هموطنان دعوت کرد تا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.