مشاور وزیر ارتباطات گفت: امروز ما شاهد یک پروژه بزرگ زیرساختی در کشور تحت عنوان پروژه اتصال کسب و کارها و منازل به فیبر نوری هستیم که در همه استان‌ها این پروژه توسط اپراتورهای بخش خصوصی شروع شده است و فعالان این صنعت می‌توانند محصولات خودشان را برای توسعه این شبکه عرضه کنند.

آغاز پروژه بزرگ زیرساختی اتصال کسب و کارها و منازل به فیبر نوری در کشور

به گزارش قدس خراسان، اکبر قنبرپور اظهار کرد: با توسعه یک اینترنت پرسرعت ثابت در کشور می‌توان شاهد آن باشیم که مصرف مردم در این حوزه افزایش پیدا کند و محصولاتی که نیاز به اینترنت پرسرعت دارد بتواند به مردم عرضه بشود.

مشاور وزیر ارتباطات ادامه داد: امسال بعد از چهار سال وقفه، شاهد برگزاری نمایشگاه آیتکس در شهر مشهد هستیم.بیش از یکصد شرکت در حوزه فناوری و اطلاعات در این نمایشگاه حضور دارند که ۴۰ درصد از این شرکت‌ها دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به این نکته که ما امروز در وضعیتی هستیم که سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور چیزی حدود ۷ الی ۸ درصد است، بیان کرد: هدف گذاری کشور برای برنامه هفتم توسعه این است که در پایان این برنامه این سهم به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند. ازا ین رو برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها فراهم کردن امکان مواجهه تجاری بین فعالان این صنعت است که کمک به رشد این صنعت در کشور می‌کند.

قنبرپور گفت: امروز شاه بیت برنامه‌های وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برای توسعه این صنعت اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات است. در حال حاضر ما بر طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی ۶۳ درصد در پیشرفت این شبکه حصول موفقیت داشتیم که تا پایان امسال برنامه ریزی و هدفگذاریمان حدود ۷۵ درصد است که اجرای کامل این شبکه علاوه بر اینکه کمک می‌کند که ما یک شبکه مستقل، امن و قابل ارتقاء داشته باشیم و باعث می‌شود که صنایع ما بتوانند به لحاظ نرم‌افزاری و سخت افزاری و همچنین به لحاظ امنیت محصولات خودشان را در این شبکه ارائه کنند.

مشاور وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: امیدواریم که دیگر وقفه‌ای در برگزاری این نمایشگاه شاهد نباشیم و هر سال شاهد توسعه کمی و کیفی این نمایشگاه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.