به اعتقاد روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارانوت بنیامین نتانیاهو برای فرار از محاکمه در پرونده‌های فساد سابق خود به دنبال آن است که جنگ در غزه همچنان ادامه یابد.

یدیعوت آحارانوت دلایل تمایل نتانیاهو به ادامه جنگ را افشا کرد

به گزارش قدس آنلاین، گلعاد موراژ نویسنده این نوشتار تاکید دارد، وزیر دادگستری اسرائیل (و یکی از متحدان اصلی نتانیاهو) شرایط فوق العاده را در دادگاه‌های اسرائیل به بهانه جنگ تمدید کرده و در این شرایط جلسات استماع دادگاه تا ۳۰ نوامبر جاری به حال تعلیق در آمده و در چنین شرایط محاکمه نتانیاهو هم متوقف می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است، ساختار قضائی اسرائیل که در روزهای عادی نیز با شلوغی و ترافیک زیادی مواجه است این روزها و در جراین جنگ در غزه با تاخیر در تشکیل جلسات دادرسی مواجه است.

با وجود آن که ساختار قضائی قصد داشت فعالیت‌های خود را برای جبران تاخیرها توسعه بدهد اما یاریف لوین وزیر دادگستری شرایط فوق العاده را تا ۳۰ نوامبر جاری تمدید کرد.

در چارچوب این دستور العمل جلسات استماع و تقدیم شواهد و دلایل در دادگاه‌ها به حال تعلیق در آمده و در این چارچوب محاکمه بنیامین نتانیاهو نیز که جزو جلسات استماع محسوب می‌شوند نیز فعلا تعطیل خواهند بود.

این در حالی است که دادگاه محاکمه نتانیاهو در مرحله تقدیم دلایل و مدارک دادستانی قرار داشت اما حالا با لغو جلسات، جلسه شهادت دادن او که قرار بود طی ماه‌های کوتاه پیش رو برگزار شود به موعد دورتری موکول می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.