رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰ مقرر شد که این نهاد ۵۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد کند که ۵۰ درصد از این مشاغل برای غیرمددجویان است.

بختیاری: کمیته امداد سالانه ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌ کند

به گزارش قدس آنلاین،  مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در آیین جشن اشتغال و خودکفایی سه هزار مددجوی کردستانی در سنندج اظهار کرد: افراد زیادی هستند که خود نیازمند بوده‌اند اما امروز از طریق اشتغال کمیته امداد نه تنها خود بلکه برای افراد دیگری نیز شغل ایجاد کرده اند و در این زمینه راهبران شغلی از گام اول تا آخر این افراد را از جنبه های مختلف همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماموریت کمیته امداد فراهم کردن امکانات لازم برای توانمندسازی و خوداتکایی افراد و خانواده‌های نیازمند است، گفت: ما پس از ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان، حمایت و پشتبانی خود از این افراد را ادامه خواهیم داد و فقط مستمری آنان قطع می شود، اما سالمندان و بیماران صعب العلاج تا پایان عمر تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: امسال برنامه امداد خروج ۱۰۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی این نهاد بود که که تاکنون با این سه هزار نفر در استان، در مجموع ۵۸ هزار خانوار خودکفا شده و باید تا پایان سال تلاش کنیم ۴۲ هزار دیگر نیز به خوکفایی برسند.

وی اظهار کرد: افراد غیر مددجوی زیادی نیز با حمایت‌های کمیته امداد و دریافت تسهیلات به خودکفایی رسیده‌اند که در جش‌های خودکفایی از آنان اسم برده نمی شود این جشن‌ها فقط مخصوص افرادی است که قبلا مددجو و مستمری بگیر کمیته امداد بوده اند و امروز به خودکفایی و اشتغال دست پیدا کرده‌اند.

در ادامه این آیین از تعدادی از مددجویان خودکفا شده و یاوران اشتغال تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.