طرح «بیمارستان عروسکی» برای رفع اضطراب کودکان در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط جمعی از دانشجویان این دانشگاه اجرا شد.

اجرای طرح بیمارستان عروسکی در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سید علی جعفری، رییس بیمارستان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اکبر روز پنجشنبه اظهار کرد: این طرح با هدف کاهش اضطراب کودکان در محیط‌های درمانی برای سومین سال متوالی طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذرماه در این برپا شد.

رییس بیمارستان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر افزود: بیمارستان عروسکی یکی از طرح‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در سال‌های گذشته توسط دانشجویان دانشکده پزشکی و با هدف کاهش اضطراب کودکان در محیط‌های درمانی اجرا شده است و اکنون پس از پاندمی کرونا برای سومین سال متوالی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در قالب پروژه یاد شده طی مدت سه روز حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری و غیره بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کودک سه تا ۶ سال را زیر پوشش برنامه‌های آموزشی خود قرار می‌دهند.

جعفری ادامه داد: هدف از این طرح رفع اضطراب کودکان از محیط درمان، روپوش سفید و همچنین تعامل بیشتر دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی با کودکان است.

رییس بیمارستان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر گفت: بیمارستان عروسکی در قالب بازی درمانی انجام می‌شود به طوریکه کودکان، پدر و مادر عروسک‌های خود می‌شوند و آن‌ها را نزد پزشک می‌آورند و درمان‌های نمادین برای آن‌ها انجام می‌شود و بدین صورت کودک در مواجهه با محیط درمان اضطراب کمتری پیدا می‌کند و از طرفی احساس مسئولیت پذیری را نیز تجربه می‌کند.

وی افزود: در کنار این برنامه ایستگاه‌های تغذیه، بهداشت دهان و دندان، آموزش اعضای بدن، پخش انیمیشن، آموزش رنگ آمیزی و نقاشی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

جعفری ادامه داد: بیمارستان اکبر با ۲۵۰ تخت بیمارستانی هم اکنون با ضریب اشغال تخت بیش از ۹۰ درصد به عنوان مجهزترین و بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال در شمال شرق کشور مطرح است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.