رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: طبق دستور رئیس جمهور شورای راهبردی با هدف سیاست‌گذاری در حوزه اربعین تشکیل می‌شود، گفت: اولین نشست این شورا به زودی برگزار خواهد شد.

اولین نشست شورای راهبردی اربعین با دستور رئیس جمهور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید مجید میراحمدی ظهر امروز دوشنبه - ۲۰ آذرماه - پس از برگزاری نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست موضوعات مورد نظر کمیته‌های اربعین به منظور همکاری‌های آینده با دولت عراق در اربعین ۱۴۰۳ بررسی شد.

وی با بیان اینکه در سایه همکاری و همدلی صمیمانه‌ای که بین دولت عراق و ایران در مدیریت اربعین ۱۴۰۲ وجود داشت، امسال اربعین رضایت بخشی رقم خورد، ادامه داد: همکاری و تعامل مثبت و وسیع‌تر از اولویت‌های ستاد مرکزی اربعین است که در سفر آینده مسئولان عراقی به تهران بررسی شده و مبنای اقدامات در اربعین سال آینده قرار می گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: به روسای کمیته ها ابلاغ شده با توجه به اینکه در اربعین آینده حضور ۵ میلیون زائر قابل پیش بینی است، باید برنامه‌های خود را بر اساس این تعداد زائر طراحی کنند.

میراحمدی بیان داشت: طبق دستور رئیس جمهور یک شورای راهبردی تشکیل می‌شود که وظیفه آن، سیاست‌گذاری در حوزه اربعین است و به زودی اولین نشست آن برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به مدیریت فرهنگی در اربعین، گفت: شاهد اقدامات گسترده‌ای در ایران و عراق در این زمینه هستیم و طی ۱۰ سال گذشته بیش از هزار کتاب و مقاله در حوزه اربعین منتشر شده و در جلسه امروز نیز ۷ جلد کتاب در این زمینه رونمایی شد.

میراحمدی موضوع دیگر جلسه امروز را آماده سازی زیرساخت ها عنوان کرد و افزود: شخص وزیر کشور در این زمینه جلساتی را با استانداران و وزرای مربوطه برگزار کرده است تا تردد و تسهیل امور زائرین به خوبی صورت گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره ساخت شهرک‌های اربعینی، گفت: یکی از محورهای پیشنهادی ما در تفاهم‌نامه‌ای که بناست میان دو کشور بررسی شود، احداث شهرک‌های اربعینی در شهرهای نجف و کربلا و سایر شهرهای زیارتی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت عراق زمین رایگان در اختیار ما قرار دهد، این ستاد آمادگی راه اندازی شهرک های اربعینی را با کمک نذورات مردمی دارد تا اسکان زائران تسهیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.