رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد گفت: در شرایط خشکسالی و تشنگی دشت مشهد اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

لزوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شهرستان مشهد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی،محمدزاده اظهار کرد: در شرایط خشکسالی و تشنگی دشت مشهد اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح حوزه آبخیز خرکت بالادست سد کارده به حجم ۴۵۱متر مکعب، اجرای بند گابیونی در حوزه شهری مشهد با حجم ۳۶۰ متر مکعب عملیات سنگی، اجرای بند گابیونی حوزه شهری بینالود به حجم ۳۶۵ متر مکعب، مرمت بند سنگی جاقری به حجم ۱۶۳ متر مکعب بوده است.

وی از اجرای بند خاکی روستای هندل آباد خبر داد و گفت: با مشارکت آستان قدس رضوی و دهیاری روستا و با هدف کنترل سیل و رسوب و تغذیه چشمه پایین دست روستا برای مشروب ساختن حدود صد هکتار اراضی کشاورزی پایین دست بند خاکی اجرا شده است.

محمدزاده یادآور شد: اعتبار این پروژه تماماً از محل اعتبارات آستان قدس رضوی تامین و پرداخت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد بیان کرد: با توجه به وسعت ۹۳۱ هزار هکتاری شهرستان مشهد که بیش از ۴۵۰ هزار هکتار آن مستعد اجرای پروژه‌های آبخیزداری است، بر اجرای پروژه مکانیکی و بیومکانیکی ابخیزداری در حوزه‌های متعدد آبخیز شهرستان مشهد به دلیل افت آب‌های تحت الارض و حفظ و خاک و جلوگیری از سیلاب‌های ویرانگر تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.