وزیر خارجه لبنان بر آمادگی کشورش برای مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها تاکید کرد.

آمادگی لبنان برای مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان امروز شنبه گفت اگر کشورهای غربی حمایت تسلیحاتی خود را از رژیم صهیونیستی متوقف کنند، جنگ غزه هم متوقف می‌شود.

وی در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد لبنان آماده از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای مشترک است چرا که در غیر این صورت دامنه جنگ غزه گسترش خواهد یافت و به یک جنگ منطقه‌ای بدل خواهد شد.

بوحبیب در ادامه گفت در حالی لبنان دنبال ثبات است، رژیم صهیونیستی هر روز نسبت به نابودی لبنان تهدید می‌کند.

وزیر خارجه لبنان از مقامات صهیونیستی خواست به جای مسیر جنگ که ۷۵ سال است در پیش گرفته‌اند، گزینه دیگری را هم امتحان کنند.

وی خاطرنشان کرد عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا، احترام به مرزهای بین‌المللی و توقف تخلفات روزانه، امنیت را برای همه فراهم می‌کند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان هم در مصاحبه روز پنجشنبه با رویترز گفت توقف درگیری در نوار غزه تا اوایل هفته آینده می‌تواند مذاکرات غیرمستقیم برای پایان‌دادن به خصومت‌ها در امتداد مرز جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی را نیز آغاز کند.

او ابراز اطمینان کرد که در صورت توقف حملات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله نیز دستور آتش‌بس خواهد داد و پنج ماه بمباران و حملات هوایی از دو طرف مرز پایان خواهد یافت.

اکتبر ۲۰۲۳ و پس از میانجیگری دراز مدت آموس هوکشتاین، مشاور ارشد انرژی هسته‌ای دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و لبنان توافقی تاریخی در مورد ترسیم مرزهای دریایی و رفع موانع استخراج نفت و گاز در دریا را امضا کردند.

هوکشتاین پس از این توافق ک کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفر خود به بیروت گفت: «زمان بازنگری در چارچوبی است که اجازه می دهد در سطح مرزهای زمینی به نتیجه‌ای دست پیدا کنیم و همچنین روی صلح زمینی کار کنیم.»

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.