امام جمعه بردسکن در خطبه‌های نماز جمعه از حضور باشکوه و با بصیرت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.

قدردانی امام جمعه بردسکن از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اصغر امینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز بردسکن به حوادث اخیر در چابهار و دمشق اشاره و اظهار کرد: این‌گونه حرکات نشان از ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید در آینده نه چندان دور منتظر انتقام سختی باشند. 

امام جمعه بردسکن از بی‌توجهی سران کشورهای اسلامی که هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند اسرائیل قلب جهان اسلام را مورد هدف قرار داده است، انتقاد کرد و افزود: امروز دشمنان می‌خواهند کانون قدرت جهان اسلام یعنی ایران اسلامی را هدف قرار دهند اما وحدت و همدلی مردم و حضور در صحنه آنها معادلات دشمنان را برهم زده است.

وی ادامه داد: هرچند در مباحث سیاسی در کشور اختلاف نظرهایی وجود دارد اما همه سلایق در حفظ و حراست از منافع کشور و اسلام ناب محمدی همه یکصدا و در مقابل دشمنان قرار دارند. 

امینی عنوان کرد: با وجود همه مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی که در کشور وجود دارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند آن را انکار کند اما یکی از مؤلفه‌های قدرت بحث امیدآفرینی به آینده است، آینده کشور روشن است و با اعتماد و اعتبار مردم به یکدیگر و مسئولان این مشکلات نیز مرتفع می‌شود. 

امام جمعه بردسکن عزت نفس را یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی برشمرد و افزود: امروز دشمنان به‌دنبال این هستند که مسئله ولایت فقیه را در کشور تضعیف کنند و با به راه انداختن جنگ نرم و جنگ ترکیبی و با استفاده از تکنیک روانی یأس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند. 

وی عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران در دورترین نقاط روستایی و عشایری شهرستان بردسکن مردم از نعمت آب شرب، گاز، برق و مخابرات برخوردار هستند و دشمنان همواره به‌دنبال این هستند که جوانان را از آینده نظام و انقلاب ناامید کنند.

امینی به خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در بردسکن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی در خراسان رضوی است، با خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی، کشاورزی منطقه به سرنوشت دامپروری دچار می‌شود. 

امام جمعه بردسکن از متولیان جهاد کشاورزی خواست مدافع بهره‌برداران بخش کشاورزی باشند و حرف و صدای کشاورزان را به مدیران کل و وزرا انتقال دهند که چرا با اینگونه دستورالعمل‌ها می‌خواهند چراغ کشاورزی را در این منطقه خاموش کنند. 

وی عنوان کرد: جهش تولید مستلزم مشارکت مردم است اما متأسفانه برخی از مدیران در بحث جهش تولید سنگ‌اندازی می‌کنند و نمی‌خواهند این مهم تحقق پیدا کند. 

امینی گفت: حقیقتاً برخی مدیران خود را نوکر و خادم مردم می‌دانند و برای حل مشکلات در بین مردم حضور پیدا می‌کنند و در واقع به‌عنوان یک مطالبه‌گر مشکلات را به مدیران بالادستی منتقل می‌دهند اما برخی مسئولان در حوزه شهرستان برای حفظ پست و مقام خود به خود اجازه نمی‌دهند مشکلات را به مدیران کل و یا وزرا منتقل کنند. 

امام جمعه بردسکن از برگزارکنندگان دوره‌های آموزش قرآن در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و افزود: متأسفانه در دانشگاه بحث معنویت کمرنگ شده است که امیدواریم مسئولان دانشگاه به خود بیایند و به حوزه معنویت و مباحث دینی و مذهبی اهتمام جدی  داشته باشند.

وی از نیروهای امنیتی در برقراری نظم و امنیت در ایام تعطیلات نوروزی و شب‌های لیالی قدر نیز قدردانی کرد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.