رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکیدبر اینکه ایران در اجرای برنامه هسته ای خود مصمم است،‌ گفت: مطلبی که امروز گروسی چندین بار در ملاقات بیان کردند این است که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط فعالیت‌های هسته‌ای اش در حال انجام است.

 ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با اشاره به مذاکرات خود با گروسی اظهار کرد: نکته حائز اهمیتی که برای ما و آژانس مطرح است این است که کل مسائل فی مابین ایران و آژانس مسائل فنی است و آژانس از مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیزی که دشمنان ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کنند، تأثیر پذیری ندارد.

 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: مطلب مهمی را که امروز آقای گروسی چندین بار در گفت و گوی خودشان و در ملاقات بیان کردند، این است که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط فعالیت‌های هسته‌ای اش در حال انجام است.

وی یادآورشد: پیرامون مواردی که بعنوان مدارک در اختیار آژانس که توسط دشمنان ما منتشر می شود، سوالاتی را مطرح کرده بودند. به این سوالات پاسخ داده شده است بخش‌هایی مانده و بخش‌هایی هم کلاً مربوط به مسائل بسته شده گذشته است که در برجام به آنها پرداخته شده و بسته شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما امروز تفاهم کردیم این موارد را خاتمه بدهیم و با رویه‌ای که اتخاذ خواهیم کرد که مذاکرات آن هم هنوز ادامه دارد، آن‌ها تداوم پیدا نکند.

اسلامی گفت: موضوع حائز اهمیت این است که ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است با توجه به تاثیرات برنامه هسته‌ای ایران در زندگی مردم ، اینکه بتوانیم همه ابعاد فناوری هسته‌ای را در بخش‌های گوناگون مورد بهره برداری قرار بدهیم، در دستور کار ما است و آژانس در این راستا به ما کمک خواهد کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: همچنین ابلاغی وجود دارد که ما حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به ویژه با نیروگاه‌های کوچک که ظرفیت آن حداکثر تا ۳۰۰ مگاوات است را باید در ایران ایجاد کنیم و آژانس کشورهای دارای تکنولوژی و صاحب صنعت را تشویق و پشتیبانی خواهد کرد با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران بتوانند در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق اتمی به کشور ما کمک کنند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم با قدردانی از دعوت و میزبانی رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چند ماه پیش که ایران آمدم با جمهوری اسلامی توافق کردیم چند ماه دیگر برمی‌گردم تا کار مشترک‌مان را در زمینه شفاف‌سازی و تداوم آن را ادامه دهیم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید به منظور تداوم و تعمیق گفت و گوها با دولت جدید  تا چند ساعت دیگر این افتخار را دارم به ملاقات وزیر امور خارجه هم بروم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به مذاکرات خود با رییس سازمان انرژی اتمی گفت: صحبت‌هایی که امروز صبح داشتیم بسیار فشرده بود و به دنبال آن هستیم تا کار را تداوم ببخشیم و مناسبات را ادامه دهیم، با این نگاه که بتوانیم زمینه های مشترکی را پیدا کنیم.

گروسی گفت: موضوعاتی هست که ما و رییس سازمان انرژی اتمی درحال بررسی آن هستیم و در همین سفر هدف ما این بود طوری چشم انداز برنامه هسته‌ای را تعریف کنیم که با توجه به تغییرات اقلیمی، به تولید انرژی پاک کمک کند و این انرژی پاک  را بتوانیم در اختیار همه بگذاریم.این موضوعی بود که چند وقت پیش در نشست گلاسکو هم به طور مفصل درباره آن صحبت شد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که نشست امروز در فضای مثبتی برگزار شده و نتیجه گیری مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.