مشاوران امنیتی سران آمریکا و رژیم صهیونیستی طی جلسه‌ای ویدئوکنفرانسی، ضمن صحبت درباره تقویت روابط امنیتی بین تل‌آویو-واشنگتن، درباره ایران و لزوم متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور رایزنی کردند.

رایزنی مشاوران امنیتی واشنگتن و تل‌آویو درباره ایران

به گزارش قدس آنلاین، «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از طریق ویدئوکنفرانس، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای درباره این دیدار توضیح داد: «جلسه مجازی گروه مشورتی استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل(SCG) تشکیل شد. نمایندگان ارشد سیاست خارجی، نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی مربوطه نیز به آنها پیوستند. دو طرف در مورد تمرینات آموزشی نظامی آتی گفت‌وگو کردند و از نظارت آمریکا در مانور هوایی اخیر که توسط ارتش اسرائیل انجام شد، استقبال کردند».

در این بیانیه با اشاره به اینکه ایران هم جزو موضوعات اصلی مورد گفت‌وگوی طرفین بود، آمده است: «این مقامات همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای مهم از زمان نشست قبلی در ماه دسامبر، از جمله پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند. سالیوان تاکید کرد در حالی که ایالات متحده همچنان به دیپلماسی به عنوان بهترین ابزار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی متعهد است، همزمان در حال آماده‌سازی گزینه‌های جایگزین با هماهنگی شرکای خود در صورت شکست دیپلماسی است».

بر اساس این بیانیه، مقامات واشنگتن و تل‌آویو همچنین توافق کردند که در هماهنگی نزدیک در مورد طیف کامل موضوعات مورد نظر دوجانبه باقی خواهند ماند و در برابر همه تهدیدات علیه امنیت خود متحد بمانند.

پایگاه خبری «آکسیوس» نیز طی مطلبی در این‌باره، نوشت که برگزاری این نشست از این جهت اهمیت دارد که تمرکز کاخ سفید بیشتر روی اوکراین متمرکز شده و مذاکرات با ایران هم اولویت بالایی دارد و همزمان دولت «جو بایدن» معتقد است که باید زمان بیشتری را برای مشورت با تل‌آویو اختصاص دهد.

آکسیوس به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی نوشت که رایزنی‌ها در این نشست مجازی، شامل بحث در مورد وضعیت مذاکرات وین و استراتژی پیشروی بود.

با این حال، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی هنوز به سوالات درباره این نشست پاسخ نداده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ارشد اسرائیلی همچنین به آکسیوس گفتند: «حتی پس از مذاکرات، آنها همچنان نگران هستند که بحران اوکراین توجه بین‌المللی را از بحران هسته‌ای ایران دور و همکاری آمریکا و روسیه در این موضوع را سخت‌تر کند».

با شروع دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بین تهران و طرف‌های برجام که با حضور آمریکا به عنوان عضو خارج شده از توافق در حال انجام است، مقامات رژیم صهیونیستی نیز در کنار شرکای غربی خود، لفاظی و جوسازی علیه این گفت‌وگوها را از سر گرفته‌اند.

پیش از این، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خصمانه مبنی بر اینکه ایران حامی تروریسم و منبع بی‌ثباتی است، در جدیدترین ادعای مضحک خود گفت که تهران ضعیف‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.