رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان مشهد گفت: خرید شیرینی مناسبتی شده است و شاهد کاهش ۵۰ درصدی مصرف شیرینی در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان مشهد: شاهد کاهش ۵۰ درصدی مصرف شیرینی در بازار هستیم

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد فرزانی درباره وضعیت بازار در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به گرانی مواد اولیه در کنار نوسانات نرخ دلار طی چند ماه اخیر گرانی به این صنف هم تسری پیدا کرده است. افزایش نرخ ارز باعث شده اقلامی مثل پودر نارگیل و کاکائو که وارداتی است، بر نرخ تمام‌شده شیرینی تأثیر بگذارد.

رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان مشهد با بیان اینکه ثابت‌نبودن نرخ مواد اولیه دیگر امر طبیعی است، تصریح کرد: قبض آب واحدهای صنفی از نیمه دوم سال نجومی افزایش پیدا کرده است که باید شرکت آب منطقه‌ای در آن تجدیدنظر کند. این افزایش قیمت سرسام‌آور اکنون برای ما فاجعه است و بهای تمام‌شده را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است. چه دلیلی دارد قبض آبی که در گذشته و چند ماه اخیر حدود ۷۰۰ هزار تومان اعمال می‌شد، اکنون به ۸ میلیون تومان برسد. این واقعا وحشتناک است که نرخ آب برای یک واحد صنفی تجاری و صنعتی یکسان محاسبه شود. واحد صنفی که هیچ‌کدام از مزیت‌ها و تسهیلات برای واحدهای صنعتی را دربرنمی‌گیرد.

وی به این موضوع اشاره کرد که تقاضا برای شیرینی هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است که یکی از دلایل آن مناسبتی‌شدن خرید شیرینی است.

فرزانی اظهار کرد: هم‌زمان‌شدن دهه فاطمیه با شب یلدای امسال، بازار آجیل و شیرینی و میوه را مسلما تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.