وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای، جمهوری آذربایجان را مقصر حوادث اخیر در قره باغ کوهستانی خواند.

فرانسه، جمهوری آذربایجان را مقصر حوادث اخیر در قره باغ خواند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به حوادث خونین اخیر در بخش ارامنه نشین قره باغ کوهستانی به صراحت اعلام کرد که خودروی پلیس منطقه توسط جمهوری آذربایجانی هدف قرار گرفته است.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که از تلفات این حادثه که طی آن خودروی حامل نیروهای پلیس در منطقه تحت مسئولیت نیروهای حافظ صلح روس نزدیک جاده «لاچین» هدف حمله نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفت، ابراز تاسف می‌کند.

وزارت امور خارجه فرانسه خواستار روشن کردن تمام حقایق مربوط به این حادثه و پایبندی به آتش بس شده است.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که روز پنجم مارس ارمنستان به اقدام تحریک‌آمیز علیه جمهوری آذربایجان دست زد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانه خود مدعی شد: «اطلاعات عملیاتی درباره انتقال تجهیزات نظامی، مهمات و پرسنل از جمهوری ارمنستان از طریق جاده خاکی خانکندی-خلفالی-تورشسو به خاک جمهوری آذربایجان جایی که نیروهای حافظ صلح روسیه به طور موقت مستقر است، دریافت شده است.»

تنش‌ و اتهام‌زنی بین این دو جمهوری همسایه در حالی است که پیش‌تر، نخست‌وزیر ارمنستان مدعی شد جمهوری آذربایجان در تدارک تجاوز گسترده علیه این کشور است. پاشینیان به قانونگذاران آلمانی گفت که ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پراگ به توافق رسیدند که روند تحدید حدود مرز بین دو کشور بر اساس «اعلامیه آلماآتا» خواهد بود، اما در کمال تعجب رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بعدا اعلام کرد که تحدید حدود باید بر اساس نقشه‌های تاریخی باشد .

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.