هیاتی از فعالان تجاری و اقتصادی کشور چین به سرپرستی رایزن بازرگانی و اقتصادی کشور چین در ایران روز یکشنبه وارد مشهد شدند تا ابعاد مختلف راه‌اندازی قطار سریع السیر مشهد- تهران را بررسی کنند.

هیاتی از فعالان تجاری چین راه‌اندازی قطار مشهد-تهران را بررسی می‌کنند

به گزارش قدس خراسان، مسئول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: سفر هیات تجاری چینی به خراسان رضوی با قطار انجام شد و آنان پس از برگزاری نشستی مشترک با مدیر عامل راه آهن خراسان، سفر خود را از طریق قطار به نقاط مختلف این استان آغاز کرده اند.

هادی حقیقی گفت: این هیات قرار است از منطقه ویژه اقتصادی سرخس، سرمایه گذاری توسط شرکتهای چینی و فرصتهای سرمایه گذاری در این منطقه برای مبادلات تجاری و ترانزیت شرق و غرب دیدن کرده و آنها را از نزدیک بررسی کنند.

وی بیان کرد: هیات مزبور در ادامه سفر خود به خراسان رضوی از چند واحد صنعتی فعال در استان واقع در شهرهای مشهد و نیشابور که با مشارکت سرمایه گذاران چینی راه اندازی شده است، دیدن خواهند کرد و با ظرفیتهای آنها آشنا خواهند شد.

مسئول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: نتیجه این سفر فردا صبح طی نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و پیشنهادهای هیات تجاری چین بررسی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به پیگیری استاندار خراسان رضوی مبنی بر مشارکت چینی ها در ساخت قطار برقی مشهد - تهران، مهمترین هدف هیات تجاری برای سفر به استان، بررسی ابعاد این طرح برای مشارکت در ساخت آن بوده است، سفر هیات مزبور نیز بیشتر به سفر رییس جمهور ایران در بهمن ماه سال گذشته به چین و توافقات ۲ کشور و سندهای همکاری منعقد شده، باز می گردد که از سوی سفارت چین در حال پیگیری و اجرا است.

حقیقی اعضای هیات چهار نفره تجاری چینی را شامل "شو"، رایزن بازرگانی و اقتصادی چین در ایران، "لی یی فانگ"، دبیر دفتر بازرگانی مسوول سرمایه گذاری، "تان کوشان"، دبیر دفتر بازرگانی مسوول تجارت و "لی شین هؤا" دبیر دفتر امور کل اقتصادی برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.