ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان در بحبوحه افزایش نگرانی اعضای ناتو مبنی بر اینکه حضور جنگجویان گروه واگنر در بلاروس می‌تواند منجر به افزایش تنش در مرزهای این کشور شود، گفت: لهستان از روز شنبه انتقال بیش از یک هزار نیرو به مرزهای شرقی را آغاز کرد.

استقرار بیش از یک هزار نیرو در مرزهای شرقی لهستان به دلیل نگرانی از حضور واگنر

به گزارش قدس آنلاین، تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای نقل مکان یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر و جنگجویان وی به بلاروس، این نگرانی را در میان اعضای شرقی ناتو ایجاد کرده است که حضور آنها باعث بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود.

وزیر دفاع لهستان در این باره در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بیش از یک هزار سرباز و تقریبا ۲۰۰ واحد تجهیزات از تیپ‌های ۱۲ و ۱۷ مکانیزه در حال حرکت به سمت مرزهای شرقی کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: این نشان دهنده آمادگی ما برای پاسخ به هرگونه تلاش در راستای ایجاد بی‌ثباتی در نزدیکی مرزهای کشورمان است.

یکشنبه گذشته نیز لهستان اعلام کرد که ۵۰۰ پلیس را برای تقویت امنیت در مرز خود با بلاروس به مناطق مرزی اعزام خواهد کرد.

ورشو در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مهاجرانی بوده است که تلاش می‌کنند از مرز بلاروس عبور کنند. به گفته گارد مرزی، بیش از ۲۰۰ نفر از جمله شهروندان مغرب، هند و اتیوپی در روز جمعه تلاش کردند به طور غیرقانونی از مرز بلاروس وارد خاک این کشور شوند.

لهستان، بلاروس را متهم کرده است که از سال ۲۰۲۱ با تسهیل ورود شهروندان کشورهای خاورمیانه و آفریقا از مرزهای هوایی به داخل این کشور و روانه کردن آنها به سوی مرز ورشو، به طور مصنوعی بحران مهاجران را در مرز لهستان ایجاد کرده است.

در همین حال یک فرمانده ارشد گروه واگنر روز شنبه گفته است که جنگجویان این گروه در حال آماده شدن برای حرکت به سمت بلاروس هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.