۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 916873

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: جوانان سرمایه‌های اجتماعی این جمعیت هستند که باید به صورت کاملاً بهینه از ظرفیت آن ها در فعالیت‌های عام المنفعه استفاده کرد.

جوانان سرمایه‌های اجتماعی هلال احمر هستند

حجت الاسلام عبدالحسین معزی در نشست شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت تقویت سرمایه‌های اجتماعی در این جمعیت اظهار کرد: این جمعیت دارای سرمایه‌های انسانی است که باید از ظرفیت و پتانسیل حاصل از آن در جهت فعالیت‌های فرهنگی و جریان سازی فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

وی افزود: لازم است تا نهادی مردمی همچون هلال‌احمر بیش از پیش از جوانان به‌ عنوان ظرفیت‌های عظیم اجتماعی برای اهداف بلند خود بهره‌ گیرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: دستیابی به اهداف عالیه جمعیت هلال احمر به ویژه برنامه‌های انسان ساز فرهنگی مستلزم برنامه‌ریزی دقیق منطبق با راهبرد جمعیت و معارف روشنگر اسلامی‌ بالاخص ترویج اخلاق و ارتقای فرهنگ و ارزش‌های والای انسانی اسلامی جامعه ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی بر لزوم توجه به بودجه‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و یادآور شد: باید در این حوزه با تعامل‌ مستمر بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر در اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع بیش از پیش تلاش کرد.

وی با بیان اینکه متولی امور فرهنگی در جمعیت هلال احمر حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه است، گفت: هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی، هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بودجه‌های فرهنگی در این مجموعه تاکید کرد: حراست و صیانت تنها محدود به مسائل فیزیکی و ظاهری نیست و بایستی با برنامه‌ریزی فرهنگی از ارزش‌های دینی و اندیشه اسلامی نیز در جامعه حراست کرد.

نماینده ولی فقیه در این نشست در ادامه به خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در حوادثی چون سیل سال ۱۳۹۸، زلزله ترکیه و سوریه و سیل اخیر لیبی اشاره کرد و افزود: فعالیت در این نهاد مردمی فرصتی برای خدمت بی‌منت به بشریت است.

حجت الاسلام معزی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم‌ها و جنگ اقتصادی استکبار جهانی با ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی در طول این چند دهه از تمام توان خود برای مبارزه با این نظام مقدس استفاده کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.