رئیس جمهوری ترکیه و رئیس امارات متحده درباره وضعیت غزه و لزوم برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در این منطقه تحت‌محاصره گفت‌وگو کردند.

رایزنی اردوغان و رئیس امارات درباره آتش‌بس فوری در غزه

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره اقداماتی برای برقراری آتش‌بس پایدار در نوار غزه بحث و رایزنی کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین در این تماس تلفنی در مورد حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تلاش برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در این منطقه، اقدامات ترکیه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به صلح گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین در این بیانیه آمده است که اردوغان در اظهارات خود بر لزوم توقف هرچه فوری حملات صهیونیست‌ها و ادامه اقدامات انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در غزه تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور اردوغان به‌علاوه تاکید کرد که برای تضمین صلح در منطقه لازم است، تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس مشترک سران سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با دقت اجرا شود و ابتکارات برای افزایش حمایت بین‌المللی از فلسطین با روحیه اتحاد ادامه یابد.

در پی بیش از دو ماه حملات سهمگین رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه که به بهانه از بین بردن حماس انجام شده است، تاکنون نزدیک به بیست هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بسیاری از سران کشورها در دنیا و سازمان ملل بارها بر لزوم توقف این حملات و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه که اکنون در شرایط انسانی بسیار بدی قرار دارند، تاکید کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.