وزیر امور خارجه چین در گفت و گو با همتای آمریکایی خود حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و از واشنگتن خواست تا «نقش سازنده‌ای» در خاورمیانه ایفا کند.

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق/ واشنگتن نقش سازنده ایفا کند

خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه چین نوشت که وانگ یی در گفت و گو با آنتونی بلینکن «این حمله را به شدت محکوم کرد» و در عین حال بر حق «خلل ناپذیر» امنیت نهادهای دیپلماتیک و لزوم احترام به حاکمیت ایران و سوریه تاکید کرد.

مائو نینگ ضمن تاکید بر لزوم ایفای نقش سازنده از جانب واشنگتن افزود: چین به ایفای نقش سازنده در حل مساله خاورمیانه ادامه خواهد داد و به فروکش کردن تنش کمک خواهد کرد.

پکن همچنین از جانبداری آمریکا از اسرائیل انتقاد کرد.

نینگ با بیان اینکه پکن خواستار آتش بس فوری است، گفت: تشدید اخیر تنش ها، آخرین نمود گسترش مناقشه غزه بوده و ضروری است که درگیری ها در غزه هر چه زودتر متوقف شود.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته گفته بود که آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متجده آمریکا در ساعات گذشته مشغول دیپلماسی بوده و با همتایان خود از ترکیه، چین و عربستان صحبت کرده تا اعلام کند تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست و آنها باید از ایران بخواهند تنش ها را تشدید نکند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی مدعی شد ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده پاسخ حمله به کنسولگری خود در دمشق را خواهد داد و تل آویو برای حمله مستقیم به شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با امیر اوهانا، رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به ایران هشدار داده که به اسرائیل حمله نکند.

وال استریت ژورنال به نقل از مقام های ایرانی و انگلیسی نوشت که آنالنا بائربوک و دیوید کامرون وزیران امور خارجه آلمان و انگلیس نیز از همتای ایرانی خود خواستند که ایران به اسرائیل حمله نکند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.