آیخان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در اظهاراتی تاکید کرد که باکو همیشه به مذاکره، صلح و ثبات با ارمنستان پایبند است.

جمهوری آذربایجان: باکو همیشه به مذاکره، صلح و ثبات با ارمنستان پایبند است

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه سخنان اخیر جوسپ بورل مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا نگران ادعاهای الهام علی اف (رئیس جمهور آذربایجان) درباره ارمنستان است، خاطرنشان کرد: این سخنان، تفسیر وارونه حقایق از سوی بورل و نمونه بارز معیارهای دوگانه و بی‌اعتنایی آشکار به منافع مشروع باکو است.

حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تحریف سخنان رئیس جمهور آذربایجان در مورد حقایق تاریخی درباره سرزمین‌های آذربایجان و ارمنستان، به نظامی‌گری و سیاست تهاجمی ایروان در قبال باکو دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: باکو همیشه به مذاکره، صلح و ثبات با ارمنستان پایبند است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر ابراز همبستگی با پاریس به خاطر اخراج دیپلمات‌های فرانسوی از باکو در دسامبر گذشته انتقاد کرد.

به نوشته دیلی صباخ، آرات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان پیش‌تر با اشاره به سخنان رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که گفته بود رهبری ارمنستان باید از درس‌های تاریخی خود درس بگیرد و به روشی عمل کند که باعث عصبانیت ما نشود، تاکید کرد: خطر تشدید تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    اصولاً بنیان کار همه نژادپرستان از جمله پان گرگهای آلت دست صهیونیستها به منظور ایجاد نفرت انزجار و دشمنی همیشگی بین همسایگان، تحریک احساسات و عواطف افراد بیسواد و ساده لوح، ایجاد ایهام و ابهام، جعل و تحریف تاریخ، افسانه پردازی و انتشار دروغ های بسیار بزرگ و شاخدار، تکان دهنده و فاحش به روش گوبلز مسئول تبلیغات هیتلر آلمان نازی است. به طوری که اشخاص صادق ولی ناآگاه و‌ متعصب سال هاست که ندانسته دروغ های عظیم نژادپرستان را لقلقه زبان خود قرار داده اند و آن را بدون تحقیق و بررسی تکرار می کنند و در نتیجه راه بر روی پذیرش تمامیت ارضی یکدیگر و برقراری صلح و آشتی پایدار برای همیشه بسته می شود. مثلاً می گویند در شهر کوچک ۱۲ هزار نفری ایروان تا پیش از جدایی از ایران در سال ۱۸۲۸ میلادی (عهدنامه ترکمنچای)، ۱۰۰۰ باب مسجد وجود داشت و نام ایروان به شهر هزار مسجد معروف بود؟؟! در حالی که بادکوبه ۲,۳۰۰,۰۰۰ نفری که همیشه در اختیار مسلمانان بوده است، به گزارش رسمی «کمیته همکاری با سازمان های مذهبی جمهوری آذربایجان»، فقط ۱۳۶ باب مسجد دارد!