معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوادث در ایران همیشه وجود دارد و ما نگران این حوادث نیستیم همانطور که جنگ تحمیلی با آن همه بزرگی موجب بزرگ شدن ملت ایران شد این حوادث نیز موجب بصیرت‌افزایی می‌شود.

حوادث اخیر موجب بصیرت‌افزایی می‌شود/ افزایش تولیدات فرهنگی دفاع مقدس نیازمند مشارکت مردم است

به گزارش قدس آنلاین، یاسر احمدوند امشب در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ساز و کار فعلی در نظام فرهنگی کشور پاسخگوی صد برابری شدن تولیدات در هیچ حوزه‌ای نیست مگر همانگونه که دفاع مقدس به واسطه مردم اداره شد حوزه تولیدات فرهنگی در عرصه دفاع مقدس نیز با حضور حداکثری مردم گسترش و استمرار یابد.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس باید نسبت به مکتوب کردن خاطرات دفاع مقدس ورود کنند، مطرح کرد: باید تلاش ما این باشد که بتوانیم با مشارکت مردم محتواهای مردمی تولید کنیم تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جریان ارزشمندی با عنوان راهیان نور در کشور سال‌هاست که شکل گرفته و کار بزرگ و مؤثری است چراکه بخش قابل توجهی از مردم در این حرکت حضور دارند و باید ترویج کتابخوانی در راهیان نور ویژه‌تر دیده شود.

وی گفت: هر چند فرصت برای همه فراهم نمی‌شود که در راهیان نور شرکت کردند اما با حضور رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در مجموعه‌های مختلف به ویژه دانشگاه‌ها و مدارس می‌توان به کتب تولید شده در حوزه دفاع مقدس پرداخت و این کتب را معرفی و ترویج کرد.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کردم که مخاطبان نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس زیاد باشند، مطرح کرد: اکنون در ساعات پایانی فعالیت نمایشگاه هستیم و جمعیت قابل توجهی را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم که نشان از استقبال مطلوب از این نمایشگاه است.

احمدوند با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی استان قم بسیار قابل توجه است، تصریح کرد: بخش‌های مختلف به ویژه مجموعه‌های فرهنگی و دغدغه‌مند باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس یک نمونه از انسجام دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در استان قم است.

وی ادامه داد: حوادث در ایران همیشه وجود دارد و ما نگران این حوادث نیستیم همانطور که جنگ تحمیلی با آن همه بزرگی موجب بزرگ شدن ملت ایران شد این حوادث نیز موجب بصیرت‌افزایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.