رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: جوان نادم پس از ۸ سال انتظار با تلاش صلح یاران هیئت صلح بخشایش ستاد صبر استان اردبیل از چوبه دار رها شد.

رهایی از چوبه دار پس از ۸ سال انتظار در اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید حسین علوی  اظهار کرد: صلح یاران هیئت صلح بخشایش ستاد صبر استان توانستند پس از ۸ سال تلاش پرونده قتلی را که در یکی از روستاهای اطراف شهر اردبیل اتفاق افتاده بود ختم به خیر کنند.

وی افزود: ۸ سال پیش یک جوان اردبیلی به علت عدم کنترل عصبانیت و خشم خود سیلی به صورت کودک ۵ ساله که عموی این جوان نیز بود، وارد کرده بود که به صورت اتفاقی سر این کودک به کنج دیوار خانه برخورد کرده و جان باخته بود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل با بیان اینکه این جوان محاکمه و به اعدام محکوم شد، گفت: بعد از این حادثه پدر مقتول به علت کهولت سن فوت کرده و حق اجرای پرونده حکم به مادر مقتول که مادر بزرگ ناتنی قاتل نیز محسوب می‌شد، رسید.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: این مادر داغ دیده ۸ سال دنبال قصاص قاتل فرزند خود بود که با تلاش‌های شبانه روزی و چند ساله صلح یاران ستاد صبر استان و وساطت بزرگان شهر و اقوام این دو خانواده و مصادف با اعیاد قربان و غدیر و به احترام مولای متقیان امام علی (ع) مادر داغ دیده از خون فرزند خود گذشت کرد و جوان نادم را بخشید.

وی خاطرنشان کرد: فراگیر شدن فرهنگ صلح و سازش در کنار نهادینه سازی روش‌های جایگزین قضائی در دستور کار توسعه حل اختلاف استان اردبیل است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.