مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: حدود ۱۱۵ هزار سفیر و داوطلب سلامت به منظور افزایش سواد سلامت جامعه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال هستند.

فعالیت ١١۵هزار سفیر و داوطلب سلامت در نیشابور

به گزارش قدس خراسان، حمیده اصفهانیان عنوان کرد: بانوان ۹۸ درصد سفیران و داوطلبان سلامت در نیشابور را شامل می شوند.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۱۱۲ هزار سفیر سلامت و حدود سه هزار داوطلب سلامت به منظور افزایش سواد سلامت جامعه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور فعالیت می کنند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: هم‌اینک بیش از ۵۵ هزار خانوار معادل حدود ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت مناطق شهری و روستایی در نیشابور زیر پوشش خدمات سفیران و داوطلبان سلامت قرار دارند.

وی گفت: سفیران و داوطلبان سلامت آموزش‌هایی را که در حوزه خود مراقبتی از طریق مراکزخدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت به آنان ارائه می‌شود را به خانواده خود و اطرافیان منتقل می‌کنند.

اصفهانیان با بیان اینکه یک داوطلب سلامت تا ۲۰ خانوار را زیر پوشش دارد، افزود: اما سفیران سلامت آموزش‌های خود مراقبتی را تنها به خانواده خود منتقل می‌کنند و یک خانواده را تحت پوشش دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۰ کانال و گروه‌ مجازی و پیام‌رسان برای انتقال آموزش‌ به سفیران و داوطلبان سلامت تشکیل شده است که ماهانه حداقل ۹۰۰ پیام و مطلب آموزشی در این کانال‌ها بارگزاری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.